måndag 4 januari 2010

Idag köpte jag ett par sjukt snygga skor så jag vet inte vart jag ska ta vägen. Hjärtat bultar och jag får nästan en tår i ögat när jag ser dom, som en mor ser på sin dotter - nått i den stilen. Dessa skor ska ni veta, ska jag vårda med mitt liv och gud nåde den person som får för sig att sno dom - anse dig som död.

I alla fall, jag kom att tänka på det här med skor. Jag gillar skor. Jag är inte ensam om att gilla skor. Och därmed började min hjärna arbeta och jag har nu kommit på de 10 budorden över varför jag tycker det är så bra/viktigt med skor.

1. Det finns ett sånt otroligt stort och härligt utbud med skor.
2. Man blir inte svettig när man prövar dom (typiskt ouppskattad grej, men typiskt bra eftersom det gör att folk orkar pröva fler par, vilket kanske resulterar i en oanad kärlek.)
3. Vissa låter det om när man går.
4. Det är kul att ta hand om sina skor.
5. Man blir sjukt snygg!
6. Man kan byta färg på skosnörena om man känner för det, vilket kan höja åtråvärdheten på en sko.
7. En snygg outfit med ett par klockrena skor till, ja, jag vill inte ens säga vad det betyder.
8. Skor kan vara väldigt billiga!
9. Med skor slipper man gå barfota.
10. Vissa skor kan man även använda innomhus.

Här är mina nya skor:
ps. det går även att om en vecka framöver beställa en bild på mig tillsammans med skon.

4 kommentarer:

Unknown sa...

det går inte att beställa i förväg då?

det blir som det kan sa...

Dessvärre inte då jag saknar kamerasladd så jag kan ladda över bilderna till datorn. Men, vill du att jag skriver upp dig på listan över villiga? Du kan även beställa hur du vill ha bilden: på mail, på facebookwallen, utskriven och hemskrickad till din adress eller också inramad på samma sätt.

MVH Sanne Sehlström.

Linnea Nord sa...

Tjupp! Seriöst, jag var och provade ett par exakt såna förra veckan! Slutade med ett par röda nästan likadana, men de är riktigt fina! Pussel

Emil Oskar sa...

Jag ska sno dina skor.
Vill anse mig som död.