måndag 9 februari 2009

Ett milt vinterland har lagt sig över Linköping, sådär behagligt som jag vill att det ska vara. Jag fick en fin promenad nyss med Alex på en snötäckt äng med en värmande sol i ansiktet. Åsas bild på min för övrigt nya favoritblogg "Brudar i världen" är skrämmande! Jag som vill ha värme och sol, och så ser man en bil helt täckt med snö och dåligt plogade vägar - hur ska jag klara mig? Jag får hoppas att Jabban är varm nog för två.

Idag blir det en fixardag då jag ska se ifall jag kan kirra ny legitimation på banken, få tillbaka pengarna jag lagt ut på körlektioner och sist men inte minst klippa mig. Iofs blev jag klippt för en vecka sen, men jag fick tuggummi i håret så nu är det ojämt och behöver trimmas. Dessutom tänker jag att man kanske lättare får jobba i Oslo om man är nyklippt, fin och ordentllig - *hoppas*. Ikväll blir det middag hos far & Ylva och det kommer kanske ta lång tid inna jag träffar dom igen så jag passar på att ta med mig deras gigantiska resväska :)

Nu ska jag gitta.

1 kommentar:

Anonym sa...

jag lovar dig att jabban är varm för två! :)