fredag 27 mars 2009

Malmö?


Alltså nu vet jag inte vad jag håller på med. Nu har jag anmält mig till mänskliga rättigheter på Malmös högskola, och allt på grund av att jag träffade Sarah på hennes jobb. Det är som om jag inte själv gjort ansökan, som om jag står bredvid och ser undrande på vad det är som händer. Var det inte meningen att jag skulle bo i Oslo för att jobba så svetten rann och sedan ha ett fint kapital på kontot för att spendera allt på reser och upplevelser? Jag fattar ingenting. Och jag kan inte tänka klart för jag tänker redan alldeles för mycket och det får liksom inte plats och allting kommer på en gång.

Det är så mycket jag vill och för lite tid. Om jag ska hinna med allt som jag vill så hinner jag bli 40 innan jag kommer skaffa villa, volvo och barn.
Fast nu håller jag på precis sådär som jag inte skulle göra. Det var meningen att jag skulle åka hem för att återhämta mig. Jag ska inte säga att jag missunnar mitt besök här, oh nej, bara ett litet snedsteg på stigen men jag kommer snart tillbaka igen.

Pust.

1 kommentar:

Yolandera sa...

oh, jag har den samma problem med livet!! men det spelar ingen rol, WE ARE YOUNG!!!
Jag vill ha en villa och barn också, men på samma tid vill jag ha det roligt...
puss och kram!!:)