måndag 9 mars 2009

Ni ska veta att det varit fullt upp här dom senaste dagarna - massvis med nya erfarenheter och stora skratt. Jag kan ju i vilket fall börja med min torsdag då jag var på intervju på Jobzone, den gick bra och jag ska skicka in ett papper till polisen i Sverige så dom ser att jag inte har någon prick i registret - därefter är det fritt fram för barnehagejobb. När jag kommer hem ringer telefonen och kvinnan i den andra änden frågar om jag vill komma och jobba i morgon :) På kvällen/ natten har jag svårt att somna och jag sluter inte mina ögon förän vid halv två och därefter ringer klockan vid 6 och det är dags att gå upp. Jag tar mig ut till dagiset och det visar sig bli en riktigt trevlig dag med snoriga ungar som pratar norska och som inte förstår vad jag säger.
Väl hemma är det redan fullt med folk eftersom Jesper skulle ha ett par vänner över natten. Men Jabri kommer strax till min undsättning och då ringer telefonen igen. Det är en tjej som heter Leana som ringer, bor i Barcelona men är här på fotokongress under helgens gång. Hon tog kontakt med mig på couchsurfing.com (ni som inte vet vad det är kan gå in på deras hemsida så får ni veta) och behövde någonstans att sova under natten. Jag o Johanna åkte ner till stationen för att möta upp henne och en vän Mathilda för att sedan åka hem och laga spanska bocadillos. Vad jag sedan trodde skulle bli lite av en slapparfredag blev istället dansvänlig, social och vi kom inte i säng förän kl 3 på natten.
Leana var för övrigt mycket trevlig och villig att lära båda oss mer om photoshop och kameror. Jag får åka ner till Barcelona någon gång för att följa med på alla hennes många färgfulla äventyr med människor :)
I lördags skulle vi ju ha inflyttningsfest och inflyttningsfest blev det - om något. Det var blinkande lampor, chips, hög musik, dansgolv, skidor, folk i alla åldrar och bara härligt mycket galenheter. Dock trodde jag att Johanna o jag skulle få sova ensamma denna natt men det var 6 stycken packade sillar som kom i säng vid 6-tiden på morgonen - och oj vad gott vi sov!!
Det togs ca 300 bilder under kvällen och jag är glad att ingen ville upp och dokumentera röran efteråt. Jag och Johanna blev klar med alla disk först idag, nu har vi bara en dammsugning i hela lägenheten kvar, städning av vårt rum och plocka in grejer på dess rätta plats. Ingenting av det kommer vi orka med idag, men det är ju ingen stress, inga problem.

För övrigt ska jag jobba på samma barnehage i morgon, onsdag och på fredag :D Får dock hoppas att min starka förkylning och ont i halsen går över så att jag slipper tacka nej till det hela.

Ps. Idag pantade jag o Johanna för 83 kr men vi har fortfarande en massa kvar i förrådet. *gillar*

Inga kommentarer: