tisdag 29 september 2009

Det första jag gjorde i morse var att sätta på fortsättningen av Asterix & Obelix "Bautastensmällen". Fattar ni hur länge sen det var man vaknade och det första man gjorde var att sätta sig framför tv:n o kollade på tecknat! Nostalgikänslorna strömmade i vilket fall och förutsättningarna för denna dag är på topp.
Kanske ska börja med att jag och Selva gick till bibblan igår för att plugga lite, det tog ett tag innan vi hunnit sätta oss vid bordet för alla dessa barnfilmer tog oss med storm innan. Filmer som Ebba & Didrik, Ronja, Asterix, Barnen från Frostmofjället, Sanning eller konsekvens m.m. Helt gratis!! Wha :D Hann också med att hyra en film om freden efter andra världskriget, så jag kände mig inte endast liten.
Ikväll ska jag, Selva, Andrea och Andreas turkiska vän Deviran på föreläsning om islamofobi. Det ska bli mycket intressant. Därefter kanske det bär av till indisk resturang för att avnjuta något ytterst gott.


Selva

Ida&Sarah

Lilli

ps. har på senare tid fått en sjukt stor lust att skaffa mig ett husdjur. vad som helst, bara ett husdjur. om du har ngt att skänka bort, eller bara rekomendera så är det mkt välkommet.

2 kommentarer:

Amanda sa...

Köp ett marsvin!! De är bäst.

Anonym sa...

du kan få victors Nalelbjörn, bar att hämta den, den ligger på hans Kalle-Anka kudde
/Laura