tisdag 22 september 2009

Idag tog jag en promenad i vackra Pildamsparken och bestämde medan jag gick och pratade med mamma om vad i all världens frid jag ska säga på min presentation om mig själv, att hit kommer jag gå många gånger nu när hösten blåser löven över marken för att visa sin närvaro (gud vilken lång mening). Det här är för övrigt en bild på Amina, hon är bosna. Jag kommer aldrig komma ifrån dessa bosnor,bosnanor, bosnasnor -vad säger man? Vad är korrekt svenska, vad är akademiskt rätt skrivet?! Åh herregud, hur ska jag klara det här med det akadamiska skrivandet, jag vet ju inte ens vad ett verb är, inte heller kan jag urskilja konsonant o vokal (vilket också resulterade i att jag var totalt körd på att lära mig rövarspråket - vilken besvikelse...).

Uppdatering: Tröttheten överrumplade mig igår och jag kunde inte, utan att jag visste det, tänka klart. Amina är ju ingen bosna. Och bosnier heter det i plural..





4 kommentarer:

Anonym sa...

verb är något som man gör:
starta-svänga-tuta -kör :D
mvh
laura:D:D

det blir som det kan sa...

Du anar inte hur många timmar jag sammanlagt i mitt liv har försökt förstå mig på det där. Jag är nog bara inte gjord för att kunna det :D

while you are waiting sa...

vad fin du är!

vokaler: a, e, i, o, u, y, å, ä och ö. Övriga bokstäver är konsonanter.

puss!

Amanda sa...

Hihi. Att man fick en sådan rar dotter. Men glöm inte Pappa Kenneth också!