onsdag 16 september 2009

Små och stora ting som kan bringa stor lycka eller ångest för en student

1. Igår, då jag ansåg att jag cyklat runt allt för mycket under dagen, bestämde mig för att ta bussen hem(och genom att ge mig en godkänd anledning skulle detta då bli mer acceptabelt, beräknade jag i vilket fall att jag cyklar minst 40 min varje dag och då dessutom svettar ner alla mina kläder, med i beräkningen måste då också tilläggas att åtgången av tvättmedel och tid för att tvätta ökar). Och där står jag då vi hållplatsen med min tjuga i handen, beredd att offra dessa 13 kr det kostar att ta mig hem. Men så när jag kliver på nekar busschauffören mina pengar, han nekar allas pengar. Ett lyckorus går genom kroppen på mig och jag sätter mig förnöjt ner på platsen bara för att där öka nöjdheten genom att konstatera att det är en sprillans ny buss jag sitter i. Hur ofta sitter man i en ny buss? a l d r i g :)

2.Någonting som också gärna förgyller min dag är posten. Brev, information, till och med lite reklam gör mig glad, tills idag. Jag öppnar min postlåda och ler för där ligger ju någonting vitt, ett brev, till mig, wohoo. Till jag ser vad det är och får första gången i mitt liv ta del av den ångest som många berättar om när hyresavin kommer (fast å andra sidan kan man ju se det positivt, även om det är ångest så har jag kammat hem vuxenpoäng, gött).

Inga kommentarer: