onsdag 23 juli 2008

Ordet budget har fastnat i mitt sinne och jag har tänkt mer på det under dagen, så därför kommer några förslag för budgetsugna människor:

1. Pocketböcker - finns ofta "tag 4 betala för 3", men för er som vill ha än mer budget kan jag rekomendera outlet i helsingborg. Där får du köpa 5 st och bara betala 100 spänn!
2. Happy hour - brukar ofta betyda att du får 2 drinkar för priset för 1, men jag vill även poängtera att för er som åker eller bor i Göteborg finns det Happy hour på Johnsborg mellan 18.00 - 20.00.
3. Swedbanks e-sparkonto - detta är något för er som faktiskt har råd att lägga undan en slant eller två, dessutom får du en bra ränta på 3,85%.
4. Linssoppa - finns i Göteborgs saluhall (grekiska soppköket)för endast 35 riksdaler där du även får påfyllning om så önskas.
5. Tygpåse - till inhandling av vad som hellst egentligen. Du slipper lägga ut dem där 1-2 kr varje gång du ska handla och dessutom är tygpåsen mycket snyggare och går att tvätta.


OBS: Att snylta hör absolut inte till kategorin budget - däremot är det inget fel med att bli bjuden.
OBS nr2: Medmänniskor - glöm ej att vara givmild till dina vänner och släpp ditt hårda tag om dina ting - bjud så bjuds det igen.

1 kommentar:

Anonym sa...

nee jag o isac bor inte ihop hehe