onsdag 22 oktober 2008

Hej bloggen! (varför tilltala någonting som inte ens existerar, som om min blogg skulle vara något levande med känslor och förstående för mina tankar..pfft :)

Jag har länge varit neddragen i denna svacka av bristande inspiration, ork, vilja, lust, idérikhet, tröstätande, bitterhet och depretion. Detta är någonting som kan drabba vem som hellst (det är bäst för tre personer att fatta det här, om ni inte gör det kommer jag att hemsöka er tills ni dör). I vilket fall lider/led jag av arbetslöshetssjukan, någonting som drar ner en på botten och låter en vara kvar där. Jag ska inte säga att jag är ledsen för min tid på botten, för även där finns saker att se och lära av.

I vilket fall är jag på uppåtsving idag, kanske av någon olycka fick jag i mig en drog men det närmsta av det jag kan komma på är målarens ångor efter färgen, men inte tror jag väl det gjorde minsta inverkan på mig. I vilket fall sitter jag här i mitt rum, vid min dator som vanligt, dock denna gång med en mängd böcker i sängen, skrivkramp i handen och idéer nedskrivna på papper huller om buller. Kameran kommer dock få ligga på hyllan en stund till.

Godnatt bloggen. <3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3

4 kommentarer:

Anonym sa...

Nu blir jag nyfiken :-) Idéer o böcker?

det blir som det kan sa...

Mest idéer om hur jag ska kunna förgylla mina dagar, men också om kreativt pilla med olika saker. Böckerna som ligger i min säng är Aldous Huxley - Du sköna nya värld, som jag snart är klar med, den är skrattretande och skrämmande lik på samma gång. Den andra boken är Profeten som är skriven av Kahlil Bigran, en mycket bra bok med visdomsord rakt igenom, dock kan det blir jobbig att läsa då man måste koncentrera sig hela tiden på vad han egentligen menar :) Och den sista boken är Djungelbarn av Sabine Kuegler, den har jag redan läst en gång men vill göra det igen då jag misstänker att jag kan mer att lära av den nu några år efteråt.

Har du något boktips, jag är sugen på att sluka mera och mera och mera. Jag vill få det mest kloka och innehållsrika hjärnan i hela världen.

Unknown sa...

hihi, det är jätte kul! :D

Unknown sa...

Det har du faktiskt rätt i, jag skriver ju mest bloggen för min egen skull faktiskt, inte för andras :) tack :)