tisdag 6 januari 2009

Åh! Igår var väl ändå den bästa dagen sen jag vet inte hur länge!! Studenten...balen?! Vid lunchtid åkte jag med far min och kollade på en massa laptops...efter två timmar kommer jag hem med min sprillans nya Bruden, som jag döpt henne till. Dagen är lugn hittills och jag får hjälp av min ytterst snälla bror att få iordning Bruden - om han inte varit hemma hade jag nog inte kunnat använda den än. På kvällen hade jag tänkt åka till Jabban ute i Riffet men osäker som jag var på alla 5 busskort jag hade, om det nu innehöll de ca 50 kr man behöver punga ut för att åka dit dissade jag för denna gång. Kvällen börjar lida mot sitt slut och folket här hemma går till sängs medan jag fortsätter umgås med mitt nya sällskap. Det blev livliga konversationer på msn då både Lana och Jabban frågar om jag pratat med Mimmi än, att jag ska ringa henne och allt som hör där till. Jag blir jätteorolig att det hänt kvinnan nått, men så vipps kommer hon in msn. Vi alla fyra brewdar konverserar tillsammans som man så fint kan göra i en ruta på msn (woho). Mimmi säger: Gissa vad som har hänt! Alla tankar rusar genom huvudet och Lana och jag gissar hej vild - Du har fått barn! Fjunet och du ska gifta er! Förlova er! Fjunet har gjort slut?!!! Panicken är stor för att sedan bli till ett stort glädjerus. Mimmi säger: Gissa vem som sitter på trummslagaregatan 33(the gustafsson house)! Mimmi har lurat oss alla och kommer hem nästan 2 veckor för tidigt!!! Jag var tvungen att kväva mina glädjeskrik så mycket att det bullrade inom mig. Detta kunde ju inte bli bättre!! Efter en stund står skoningen nere vid porten med volvon och vi drar hem till Lana.

Nu är det nästa dag och jag ska äntligen hem till The gustafsson house efter allt för lång tid därifrån. *Funderar - kanske ska man göra sig extra snygg så hon inte får för sig att dra iväg så långt bort igen*

1 kommentar:

Anonym sa...

ja visste väl att du hade piffat till dig lite extra!!



(jag har bott för länge i den regninga staden i väst. skrev extra med ks först. pinsamt.)