söndag 25 januari 2009

Tjenna Mimmi!

Det är Baba som skriver här, trött och sliten men håller det hon lovar - plikttroget.
Hur e leget med doy en lördagsnatt som denna?! Ingen dag den andra lik skulle jag vilja lova..även om allting kan bli monotont. Fast idag har jag haft en fin dag - med Sarah. Vi hälsade på Sveriges största stad Stockholm och det var urkass väder vettu. Precis likadant vänder som det var här i Linkan då. Nu såhär efteråt är jag ändå väldigt nöjd för jag har inte gjort av med allt för mycket pengar, jag är fin i mina nya kläder och åt inte äckligt, drypande fettig mat så att man blir oljig i magen efteråt. Dessutom har det slagit mig att dom senaste tre gångerna jag åkt till Stockholm nu har jag varit bakis, antingen dit eller när jag åkt hem. Men jag säger dig det Mimmi, att det är ingen bra idé alls för kroppen skriker efter vätska och föda fast magen är inte alls med på noterna, och så skumpar det så mycket. Fast om du vill ha något att skratta eller le till efteråt så kan det ju vara någonting värt att pröva!

Nu har jag målat mina naglar och tånaglar genomskinligt, det är väl för konstigt egentligen...att man målar någonting genomskinligt - för det är ju meningen att det ska synas när man målar någonting..eller förlåt Lana, lackar. Lackat naglarna.

Just nu tänker jag på min säng, och jag tänker på dig, fast mest på min säng. Det ska bli skönt att sova inatt för i morgon är det min sista gratisdag på feelgood och Sarah o jag ska ge av alla våra krafter vi har. Jag måste faktiskt säga det att vi två har varit enormt duktiga denna vecka med träningen och jag förundras hur det kan komma så mycket vätska genom huden. Man borde samla allting och se hur mycket det blir...eller så borde man kanske inte göra det föresten.

Jag funderar på om jag ska ta med mig min kamera till Lund eller låta den vara kvar hemma. Den är jobbig att kånka på men tänk om jag missar en fin vy - hur jag ska göra?

Såg nyss filmen ps. i love you, och det var en bra film. Väldigt orealistisk men sen får man ju ha överseende med dem där a m e r i k a n s k a filmerna, det står ju inte alltid rätt till där. Fast saker och ting kanske blir bättre med Barack Obama *hoppas*. Kan du ge mig lite filmtips föresten...jag vill ha fetaste lagret med bra filmer så jag kan impa på mina nya vänner i Oslo, impa och försöka vara kultiverad, och så du vet.

Skrivkrampen gör sig påmind och ögonlocken tunga(trodde först det var jag som börjat se ännu sämre. Tror du jag kommer bli blind innan jag dör?). 
Hör av dig till mig min kära vän - på ett eller annat sätt, för det finns många av alla dessa sätt och jag blir glad, det ska du veta att jag blir.

ps. i love you

5 kommentarer:

Yolandera sa...

fan, jag saknar sverige!!!!

Yolandera sa...

det käns bra i Antwerp, men mina svenska vänner och allt dit är som jag saknar!!

ska du till norge?

Anonym sa...

vicky cristina barcelona och slumdog millionaire kan du se :)

du är underbar du.

Anonym sa...

lars and the real girl också

Anonym sa...

(mimmi)