söndag 7 december 2008

I morgon ska jag sova och inte göra någonting på hela dagen förutom att gå ut och gå. Hela veckan är planerad och jag har något att göra varje dag - vilket jag inte är van vid! Jag blir trött av bara tanken men det ska också blir jätteroligt! Tisdag till exempel ska jag och en kille förhoppningsvis fotas i festkläder för Östgötatidningen. Om det är fint väder kommer vi vara ute i trädgårdsföreningen vilket jag inte hoppas, vill vara inomhus och inte frysa ihjäl!
På torsdag ska jag jobba för första gången på Nationernas Hus, hur kul som helst! Roligast att få jobba med Ante också, så jag kan vara igel på henne och fråga henne alla jobbiga frågor. Hoppas också att jag kan få jobba fredagen och lördagen också. Så kanske man kan få en peng i januari att leva på haha. Jag måste fortfarande leta mig fördärvat efter annat jobb i denna låga konjunktur, vilket var svårt innan men kanske omöjligt nu? Kolla bara, det är för bövelen rea i affärerna innan jul! Vad ska då hända på mellandagsrean, ska grejerna vara gratis? Hur hungriga kommer inte det göra konsumenterna, det kliar i fingrarna och vattnas i munnen efter deras reaögon.

För övrigt stör jag mig sjukt mycket på folk som inte kan stava, visst att man gör stavfel någon gång ibland...det är oundvikligt, men jag menar verkligen människor som inte kan stava. Särskrivningar är bland det värsta jag vet. Kommer ihåg att jag kollade på ett språkprogram en gång för ett par år sedan, då de intervjuade en kvinna som hatade särskrivningar och hon förklarade allting så jävla noga. Jag vet att jag tyckte hon var urtöntig, lägga energi på sånt...men här är jag, i samma sits fast inte med i tv. Folk, skärp er! Gå på svenskalektionerna skitungar.

4 kommentarer:

Emil Oskar sa...

Jag älskar den bilden på dig!

Anonym sa...

baba kan du komma på mer saker som du kan skälla på småungar för?

det blir som det kan sa...

Men druffe det är ju inte bara småungar som stavar förjävligt!! Vuxna också för bövelen, gå bara in o kolla på anonnser på blocket så får du se!

Emil Oskar sa...

Jag vet inte, jag gjorde det för ganska så länge sedan. Jag hade aldrig haft det och det kändes roligt att prova, så en vacker kväll så slog jag slag i sak och rakade av allt.
Det är soft. Vet dock inte hur länge jag ska ha det, men har rakat av det två gånger hittills.