tisdag 23 december 2008

Jag har aldrig blivit kallad Baba så mycket som jag blev denna helg, mitt smeknamn börjar sprida sig rejält och nu förväntar sig mina vänner att jag ska ändra mitt namn helt och hållet - skippa Sanne för alltid. Fast jag vet inte, det är ju ett fint namn - Sanne. Dock kanske Baba passar bäst in på mig då det på de flesta språk betyder gammal kvinna eller man, förutom på spanska då det tydligen betyder äckligt saliv. Så synd att jag spenderat 6 år av min tid att försöka lära mig spanska, allt förjäves eftersom jag nu inte kan åka dit och presentera mig som äckligt saliv.

Jag besökte den stora staden Stockholm i helgen då jag skulle dit på möhippa. Min första någonsin och det var mig allt en bra en! Det förvånar mig väldigt mycket fortfarande att jag lyckades hålla mig vid liv under hela dagen då jag endast hunnit sova 1 timme under natten. Men jag hoppade omkring med dom andra när vi förtvivlat försökte följa med i riverdancerörelserna. Aldrig någonsin har jag haft så många ben som jag hade då, inte heller så lite koll över dom. Instruktörerna var också väldigt intressanta, då den som pratade mest var lång och hennes ben for överallt, den andra dvärg och när hon öppnade munnen sa hon meningar med blandade ord av svenska och engelska. Dom två kompleterade varandra mycket bra då dvärgen var pedagogisk och fick en att fatta, medan man var tvungen att kolla på de giraffliknande benen när man skulle kolla hur dom gjorde.
Därefter gick vi och handlade, jag mitt eget och efter några försök lyckades jag ändå väldigt bra med mina ost och broccolifyllda pastarullar! Aldrig har jag varit så ambitiös med min mat. När all mat sjunkit ner, belysningen mörkats och rummet börjat bli varmt kände jag dock att sömn skulle sitta så otroligt fint men det fick bli till lite senare då sexparty väntade! Aldrig har jag smakat på så mycket konstigt eller skådat sådana ting, vissa grejer chockerade medan andra gav gott skratt.

Nu har jag inte mer att ge, men här får ni ett klipp på några som dansar riverdance:

2 kommentarer:

Ricard Enquist sa...

nästan alla är ju korthåriga.. vem av dom är du egentligen????

Ricard Enquist sa...

ja herregud! nu ser jag! Måste varit förblindad av din urringning!

Spela filmen utan ljud med nån annan trevlig musik en gång. Av någon anledning blir upplevelsen inte lika imponerande