måndag 24 november 2008

Jag har min första körlektion idag och det ligger ett vitt täcke på marken. Jag undrar hur det ska gå egentligen, tänk om han tror att jag kan köra bättre än vad jag kan? Tänk om det är halt, om vi krockar, om vi dör, eller om jag helt enkelt klarar det galant - måtte han hålla foten beredd på bromsen i vilket fall. Och när jag är klar med allting, när jag är världens bästa rallyförare, då kör mig härifrån till någon ställe där man inte behöver vänta 3 månader på att få jobb. Där det går att leva och inte överleva - typ som Norge kanske. Och jag anser att jag skulle kunna klara det fint, med tanke på att jag nu är van att leva på ingenting - det funkar även om det är svårt.

Min helg har innehållt något av det sällsynta - händelser, massvis med dom så att jag till och med inte hann med sådant jag planerat. Min lördag spenderade jag med pappa och Ylva på stan, i jakt på kläder att ha på mig till Ylvas dotters bröllop i december. En massvis med grejer hittade jag, fina frestelser som man hellst vill sätta på sig och använda på en gäng - men icke! Nu är det bara skorna som fattas och jag ska fortsätta min jakt. Efter ett par timmar på stan åkte vi hem till varmt te och därefter vidare till stallet för att rida! :D Jag fick mocka för första gången vilket var tungt men kul, och jag har kommit till insikt att man jävlar måste ha både bra kondition och starka muskler för att ha häst! Nu såhär två dagar efter känner jag av i hela kroppen att den gjort något den inte brukar, varje steg och ansträngning känner jag av! Mer träning för min del tror jag allt.

Söndagen spenderade jag med mor, en liten del av dagen på Ikano där jag lade nästa alla pengar jag har(eller kommer att få) på ett par kängor. I och med det beslutet känner jag att jag ger mig själv en massa vuxenpoäng - inget mer trots mot kylan i converse!
Därefter blev det övningskörning, och jag har inte satt mig bakom ratten på ett halvår men det gick otroligt bra iaf!
Min fina klänning till bröllopet.

1 kommentar:

Anonym sa...

vart kör du? ingelas+ med vem? wiie har uppkörning snart igen. damn