torsdag 6 november 2008

Jag äter chips. Jag tycker om chips. Deras smak, salthet och krispighet tycks sig höra hemma bland mina tänder och min tunga. Det jag tycker bäst om är också att äta chips och diverse andra kända onyttigheter framför tv-program som "Du blir vad du äter" där elaka blonda hälsobomber till kvinnor pekar ut skavanker hos ohälsosamma människor. Ju mer hon skäller ju mer känner jag att jag inte tillhör den kategorin av utsatta människor - socker- och fettutsatta människor. Ni vet sådana som faller för det goda, för det enkla och söta som så lätt tycks höra sig hemma bland tänder och tungor. Min tro om att jag är hälsosam måste vara sann, för ser man på är jag en god vegetarian som månar om min kropp och omgivningen runt omkring! I och med dessa tankar unnar jag mig denna chipsstund(och alla andra liknande stunder) framför tv-program som dessa.
Yeah sure tänker ni, så jävla hälsosam kan hon väl kanppast vara, men hör upp gott folk! I helgen ska jag till och med på hälsomässa i Göteborg, att jag dessutom får träffa min käre man på köpet kan jag inte se annat än som hälsosamt det heller. Men om ni är som jag och anser er mer hälsosamma än många andra, hoppas jag innerligt att få se er på mässan!

Dessutom har jag gjort goda hälsosamma framsteg för min annars så trasiga själ. Denna vecka har jag spenderat mina dagar på annat håll än framför datorskärmen som strålar mina ögon så jag kommer bli blind när jag är 50. Jag har hängt på vår stads mycket kära second-handbutik Misoui, där jag i måttliga försök på något sätt har försökt hjälpa Kicki med det berg av göra hon har där. Nästa vecka blir det större tag då vi ska fota en massa kläder och lägga ut på blocket och tradera! Ah, det där berget av göra får det att pirra i magen och att klia i fingrarna - jag är så "handlingshungrig" att jag skulle kunna hjälpa hela världen just nu. Så om du känner viljan att på något sätt utnyttja mig i detta stadie så är dags just nu ;)
Dessutom har jag fått en mycket fin tröja som enbart utstrålar mysfaktor - mina förhoppningar är nu att denna skall bringa kramvälviljan hos folk i fortsättningen.

1 kommentar:

Ricard Enquist sa...

Åt du 37 riesen for real????