söndag 30 mars 2008

min sug efter att läsa böcker på senaste tiden har blivit ofantlig. jag skulle bara vilja ligga på en filt en hel sommardag och läsa böcker som tar en till en annan verklighet, en annan värld. sådana böcker som öppnar upp nya tankar och idéer, ger en inspiration och energi i vardagen.

något jag måste göra är att läsa ut alla harry potter böcker - har tre kvar och dem tänker jag allt läs i sträck... som jag gjorde med dem andra fyra. det var kul men lite skrämmande att läsa dem i rad. man kom in i någon slags magivärld då man önskade att varje pinne man tog upp skulle kunna göra underverk. jag önskade också att skolan skulle vara en skola för magi istället, men sådan är inte verkligheten och det är bittert kan tyckas. att inte behöva fightas med dödliga ormar och istället behöva skriva uppsatser kan låta som en pers...men jag vet inte riktigt.

någon som jag också har som ett måste att läsa är sagan om ringen böckerna. jag har redan avverkat ettan men det var några år sedan nu. även den världen låter mycket mer lockande och häftig än den bilbrummande och slaskvärld jag lever i.

ge mig försövrigt tips på bra böcker! när jag är gammal vill jag ha ett rum som bara är till för mina böcker. sannes bibliotek - välkommen.

Inga kommentarer: