söndag 30 mars 2008




tillbaka och säkert landad i linköping igen. det är skönt och roligt att åka bort, något att se fram emot. saker man inte ser varje dag eller rutiner man gått in i flera år. men samtidigt är det alltid lika skönt att komma hem igen, få ordning på saker och ting.

veckan i göteborg var väldigt skön. avslappnande. jag har till och med lyckats plugga litegrand, dock inte det jag egentligen skulle behövt men det gör jag idag istället. i alla fall så hann vi med bio, morgan pålsson =) den var inte den bästa film jag sett men klart godkänd! det är fan jävla nice att gå på bio alltså. hela känslan av att sitta i salongen med biolukten av popcorn och allt smaskande när folk äter. jag skulle gå mer på bio om det inte var så helskottans dyrt! som tur var hade jag fått gratisbiljetter av uppsala universitet för att jag svarade på några frågor typ. sjukt värt i vilket fall!
sen på onsdagen åkte vi iväg till skintebo för att åka skridskor. jag fick idéen av boken "mannen som älskade yngve" och kände också att det var jättelänge sen jag åkte skridskor. väl ute på isen var det vingligt och osäkert med barn o vuxna som svischade förbi i världens hastighet. men efter ett tag fick vi båda grepp om hur man gjorde, dock var vi väl inte direkt några konståkare som vi skulle velat vara men det får bli till nästa gång:D
fredagen var inte heller någonting att dra under duken(nytt ordspråk eller finns det redan?). sanjin, jag och en till var och jobbade med rfsl. vi lämnade ut några kondomer till olika klubbar o senare på kvällen drog vi till en klubb som hette queer. det var sjukt roligt att dela ut kondomer till alla fulla människor och man möttes av helt olika reaktioner. när vi jobbat klart tog vi en öl o gick ut på dansgolvet där det precis började någon slags schlagershow med olika låtar och utklädnader. när det var klart började vältränade, inoljade killar i extremt små kalsonger dansa uppe på bardisken! det fanns massa mer roliga och uppklädda/utklädda människor att kolla på och det gjorde mig glad. utelivet i linköping ligger så jäävla långt bak, men man får väl se charmen i det också.

Inga kommentarer: