lördag 15 mars 2008


Veckan har varit molnig men sinnet glatt. Jag kopierade bilder på fotot, använde olika filter och jag tror det gick bra - hann inte kolla på dem i dagsljus för då var det tid nog för att röra sig hemmåt. Väl hemma tvingade jag med mamma o dan att gå 5 km i vidingsjö och det var välbehövligt. Träning behövs om jag ska kunna komma i balklänningen om 2½ månad =)

Veckan som kommer är dock större att frukta. Israel- och Palestinarollspel på onsdag och vi alla ska framföra tal utifrån det partiet vi blivit tillvalda. Då vi antingen skall diskutera en tvåstadslösning eller bosättningarna. Hela den här grejen med rollspel skulle kunna vara rolig och inspirerande, men nu när det handlar om en konflikt som är omöjlig att lösa hamnar det längst ner på intresselistan. Och jag blir sur. Biologiprov är väl inte direkt heller att hurra för men hellre gör jag det.
Och så är det ju påsk! Då är allting gult och då kommer jag bli glad för när jag var lite vad gult den finaste färgen jag visste. Jag kommer fnysa åt er andra som rimmar på att gult är fult - och istället få gulla med kycklingungar o hånfullt räcka ut tungan åt snoriga barn, slänga igen dörren åt barn som tigger godis och skaffa mig ondskefulla röda djävulshorn och sätta på huvudet.
Eller så kommer jag göra som jag brukar och glädja mig åt att det kristna systemet gett mig någonting att vila emot. 1 veckas lov att slappna av på och jag far till Göteborg där jag hoppas solen inte är lika blyg som här. Jag kanske till och med köper en godispåse för att springa efter dem små utklädda småbarnen med målade ansiktet och erbjuder mitt godis till dem. En hare kanske jag också får se - vem vet.

För övrigt fick jag ner The Tinys album "Starring; Someone Like You" nyss. Det känns och pirrar lite i hela kroppen när musiken dansar i rummet. Första gången jag hörde dem var på deras konsert på [akustik]. Den tog mig med storm - numera ligger dem varmt om hjärtat, vilket jag vet att jag inte är ensam om.

1 kommentar:

Gustaf Erik Lundh sa...

gillar också the tiny, men framförallt den gamla skivan! såg dem av en slump jag med, fast detta var på en liten engångsfestival i lund 2003, "beat goes on" belägen i folkparken sen sensommarkväll! såg även "differnet", en av sveriges bästa electronica-akter - tips!