tisdag 9 september 2008

Det finns så mycket fina kläder människor! Vissa billiga men oftast så himla dyra och det mesta jag ska tycka är fint är precis dom kläderna som aldrig finns på rea eller kostar under 1000lappen. Varför ska det vara så egentligen?! Jag förstår mig inte på det, eller så är det bara jag som har mycket mindre pengar än vad dom personerna som bär dom där otroligt fina kläderna - hur har dom råd? Jobbar dom på fancy jobb med bra löner, har dom rika föräldrar som överöser dom godsaker, rånar dom banker, jobbar dom svart, sparar dom alla pengar dom har till kläder och skippar dom andra väsentligheterna, har dom generösa vänner - hur gör dom snyggt klädda människorna?

I vilket fall är jag inte en av dom vilket ni förhoppningsvis har förstått. Istället har jag tagit över en av mammas tröja och gått med i piratpartiet - det är ju alltid nått.

2 kommentarer:

Anonym sa...

fortsätt känna dig fattig, kolla mer på teve, önska mera kläder - för alla vet att ju mer man vill ha och har desto bättre mår man. du är aldrig fulländad utan nästa plagg hörru!

pengar? hallå om du slutar tänka på andra och bara värnar om din rumpa så kommer du få massor med pengar, fortsätt gärna vara ett barn som aldrig blir nöjt och vill ha mera. du vet, du måste ju matcha upp till dom i din närhet som också är såna.

jobba rumpan av dig kan du alltid göra, men sen måste du spendera alla pengar på kläder för att känna dig bättre trots att du jobbar på ett skitjobb.... kom igen nu, resa, shopping, kläder, alla våra sex in the city drömmar! here I COMEE

Rasmus sa...

Hej!
Självklart får du länka till min blogg!