lördag 26 april 2008

En sväng hos Skult

Jag och Mimmi åkte till Ulla & Enar idag. Det var länge sedan jag var där men påminndes direkt av den härliga känslan över att vara där och hur kärvänliga dem är mot varandra. Efter 49 år som gifta säger dem fortfarande att dem är som galna i varandra - kära. Dem är lite som mina grannar, dem är också gamla och grå med har humöret uppe ändå. Jag tycker om gamla som inte kör ner sig i krämpor och sjukdomar. Jag vet att jag har sagt det förut och jag säger det igen, att när jag blir gammal ska jag inte leva ensam. Jag ska flytta ihop med någon annan gammal gaggig tant om jag bor ensam . Jag tänker inte försöka förgylla min sista tid genom att sitta ensam hemma o lösa korsord.

Nåväl, vi åkte inte bara till dem för skoj skull. Mimmi fick köra traktor och vagn vilket visade sig vara mycket svårare än vad det ser ut. Dock hade hon inte vagnen bakom sig utan framför sig, och om det var svårt inne i skogen var det kanske svårare att köra rakt. Haha. Sedan skulle Ulla&Enar iväg på fest men vi stannade kvar, fixade lite till o åkte sedan hem.

Någon gång när jag känner för det, ska jag flytta ut på landet, odla mina grönsaker och örter. Men inte nu, det finns så mycket jag ska hinna innan det.

Inga kommentarer: