måndag 7 april 2008


min dag är som uppgjord för att le och må bra - på morgonen har jag fått en dikt skriven till mig, något som får mig att omvandla vardagen till små vita moln. allt jag gör, gör jag inte medvetet. det går av sig självt och jag njuter, för jag slipper tänka. på väg till skolan blir jag stoppad av en bil, det är min granne som sitter däri. han är gammal & grå, men sprudlar av glädje ändå. jag tänker att jag ska bli som honom & hans fru när jag är gammal, för när allt kommer omkring så vill jag bli gammal & grå en dag jag också. han frågar mig om jag vill ha skjuts, men jag ska till skolan så det blir en omväg för honom. jag frågar honom vart han ska - köpa snus till min käring & blåbär till mig. blåbär är mycket bättre säger jag, & det tycker han också. sen åker han och jag ler ända vägen till skolan, jag ler under hela lektionen och jag kan inte koncentrera mig.

Inga kommentarer: